Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У Раді суддів України обговорили актуальні питання, пов’язані із запровадженням інформаційно-телекомунікаційної системи
Законом України "Про судоустрій і статус суддів" та процесуальними кодексами передбачено, що в судах України має бути забезпечено функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
У Раді суддів України відбулася спільна нарада за участю суддів першої, апеляційної та касаційної інстанції та заступника Голови Державної судової адміністрації України Сергія Чорнуцького і виконуючого обов'язки генерального директора державного підприємства "Інформаційні судові системи" Дмитра Дубінка щодо строків, етапів та шляхів запровадження у судах України Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
"Судді в Україні цілком об’єктивно сприймають необхідність запровадження електронних технологій в процес судочинства. Такі технології мають забезпечити оперативний документообіг, комунікацію зі сторонами, учасниками процесу, поширення та вивчення судової практики, скоротити витрати на судочинство і сприяти єдності судової практики. У той же час, Рада суддів України має, діючи від імені тих хто здійснює правосуддя, упередити усі можливі ризики на цьому шляху. Адже, в першу, будь-які зміни в діяльності судів, мають супроводжуватися покращенням доступу до правосуддя. Рухаючись у цьому напрямку, маємо обговорити ключові питання запровадження і функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з тим, щоб з її введенням було максимально спрощено доступ громадянам до правосуддя, а судді отримали дієвий інструмент, що дозволить оперативно та ефективно вивчати і розглядати справи, дотримуючись розумних строків. У той же час методи та способи запровадження електронного суду не повинні стати додатковою перешкодою для ефективного судочинства вже зараз", - сказав Голова Ради суддів України Олег Ткачук, відкриваючи спільну нараду.
Голова РСУ зазначив, що з огляду на важливість питання створення Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, її належного функціонування та забезпечення взаємодії судів, органів системи правосуддя з іншими державними органами, установами, а також з учасниками судового процесу, у системі передбачено створення відповідних модулів за такими напрямками діяльності: суддівсько-слідчий, співпраця судової системи з іншими державними органами, менеджмент процесів у судовій владі, кабінет судді та документообіг, які передбачають переведення усіх матеріалів і справ у цифровий формат. Тут, на думку Голови Ради, потрібно зважити на ті численні зауваження, які надходять від судів і стосуються проблем, що пов'язані як з нерозумінням окремими працівниками апаратів судових установ завдань, що стоять перед ними, так і з відсутністю достатнього методичного забезпечення, матеріально-технічного оснащення у судах.
При цьому, працівниками апаратів судів за три останні місяці в електронний формат переведено 1 мільйон 45 тисяч документів, 150 тисяч справ. Тепер в процесі підготовки до "оцифрування" перебуває майже 900 тисяч справ, а ще 1 мільйона справ за прогнозами має надійти до кінця року.
Враховуючи на обсяг завдань, що стоять перед судами в процесі запровадження електронного документообігу, а також беручи до уваги необхідність освоєння роботи з новим програмним забезпеченням та технологіями, присутні на зустрічі звернули увагу Ради суддів України на необхідності ухвалення рішення щодо проведення відповідного навчання для суддів та працівників апаратів судів, а також залучення додаткового кадрового потенціалу і матеріальних ресурсів для належної організації роботи судів в нових умовах.
Учасники наради запропонували продовжити обговорення питання на засіданні Ради суддів України 26 жовтня 2018 року.
Довідково: Відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів", з дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (1 січня 2019 року) у судах, Вищій раді правосуддя, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Державній судовій адміністрації України, їх органах та підрозділах, де функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує:
1) ведення електронного діловодства, в тому числі рух електронних документів у межах відповідних органів та установ та між ними, реєстрацію вхідних і вихідних документів та етапів їх руху;
2) централізоване зберігання процесуальних та інших документів та інформації в єдиній базі даних;
3) захищене зберігання, автоматизовану аналітичну і статистичну обробку інформації;
4) збереження справ та інших документів в електронному архіві;
5) обмін документами та інформацією (надсилання та отримання документів та інформації, спільна робота з документами) в електронній формі між судами, іншими органами системи правосуддя, учасниками судового процесу, а також проведення відеоконференції в режимі реального часу;
6) автоматизацію роботи судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Державної судової адміністрації України, їх органів та підрозділів;
7) формування і ведення суддівського досьє (досьє кандидата на посаду судді) в електронній формі;
8) віддалений доступ користувачів цієї системи до будь-якої інформації, що в ній зберігається, в електронній формі відповідно до диференційованих прав доступу;
9) визначення судді (судді-доповідача) для розгляду конкретної справи у порядку, визначеному процесуальним законом;
10) добір осіб для запрошення до участі у здійсненні правосуддя як присяжних;
11) розподіл справ у Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Вищій раді правосуддя, її органах;
12) аудіо- та відеофіксацію судових засідань, засідань Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради правосуддя, її органів, їх транслювання в мережі Інтернет у порядку, визначеному законом;
13) ведення Єдиного державного реєстру судових рішень;
14) функціонування офіційного веб-порталу судової влади України, веб-сайтів Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
15) функціонування єдиного контакт-центру для управління запитами, іншими зверненнями;
16) можливість автоматизованої взаємодії цієї системи з іншими автоматизованими, інформаційними, інформаційно-телекомунікаційними системами органів та установ системи правосуддя, органів правопорядку, Міністерства юстиції України та підпорядкованих йому органів та установ;
17) можливість учасникам справи, які мають намір взяти участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, завчасно перевіряти в тестовому режимі зв’язок із судом;
18) інші функції, передбачені Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
Особливості використання електронного цифрового підпису в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі визначаються Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
Подані до відповідного органу паперові документи зберігаються у додатку до електронної справи.
Прес-служба РСУ