Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання плану Комунікаційної стратегії Кельменецького районного суду 10 травня 2018 року відбулось тренінгове заняття «Мовні навички працівників Кельменецького районного суду» де цільовою аудиторією на яку направлено відповідний захід є працівники апарату суду.
Мета: підвищення рівня мовної культури працівників Кельменецького районного суду.
Відповідальною за тренінг – прес-секретар Кельменецького районного суду Паламарчук Г.М.
Тривалість тренінгу: 30 хвилин.
Відкиваючи тренінгове заняття, визначилися з поняттям, що таке мовленнєва культура. Мовленнєва культура – це вміння доречно висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо у конкретних ситуаціях, використовуючи при цьому мовні, позамовні й інтонаційні засоби.
Трапляється так, що в усному й письмовому мовленні державних службовців трапляється чимало помилок. Спричинені вони, як правило, впливом суржика, місцевих діалектів, низьким рівнем словникового запасу тощо. Під час усного спілкування найпоширенішими помилками є недотримання норм правильної вимови та наголошення слів. Дуже часто зустрічається помилка при вживанні слів протягом та на протязі (на протязі останнього року замість протягом останнього року), і т.д. Правильна вимова значною мірою забезпечує успіх у спілкуванні з громадянами..
Висока мовленнєва культура державного службовця передбачає глибоке розуміння лексичних значень слів, уміння добирати з поміж синонімічного ряду слів саме те, яке найточніше передає його зміст.
Серед граматичних помилок, які допускають у мовленні державні службовці, варто виділити неправильні форми звертання, тобто коли замість форми кличного відмінка вживається форма називного. Для того, щоб уникати цієї проблеми, варто пам’ятати, що звертаючись до кого-, чого-небудь, потрібно вживати тільки форму кличного відмінка іменника.
Сьогодні регіональним відділенням НШСУ в Чернівцькій області проводяться чимало навчальних занять, спрямованих на покращення рівня володіння державною мовою, випускають спеціальні посібники, започатковують онлайн-курси з ділової української мови тощо.
Хотілося б ще також зазначити, що при спілкуванні працівників з відвідувачами суду необхідно вибирати інтонацію спілкування, застосовувати менше різких жестів, а також вміння вислухати та надати потрібну консультацію.
Підводячи підсумки тренінгу, необхідно зазначити, що кожен працівник повинен усвідомити, що мовленнєвий етикет є важливою характеристикою державного службовця, оскільки саме держаний службовець забезпечує практичну реалізацію функцій української мови в галузі здійснення правосуддя. Високе культурне мовлення вимагає від працівника оволодіти нормами сучасної української літературної мови, уміти використовувати мовленнєві засоби відповідно до мети і змісту спілкування.
Прес-секретар Кельменецького районного
суду Паламарчук Г.М.