Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
21 грудня 2016 року Верховна Ради України прийняла Закон «Про Вищу раду правосуддя». За це рішення проголосував 271 народний депутат із 374, зареєстрованих у сесійній залі. Документ ухвалено в редакції, запропонованій комітетом Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя.
Закон визначає статус, повноваження, засади організації та порядок діяльності Вищої ради правосуддя.
Відповідно до положень Закону «Вища рада правосуддя є колегіальним, незалежним конституційним органом державної влади та суддівського врядування, який діє в Україні на постійній основі для забезпечення незалежності судової влади, її функціонування на засадах відповідальності, підзвітності перед суспільством, формування доброчесного та високопрофесійного корпусу суддів, додержання норм Конституції і законів України, а також професійної етики в діяльності суддів і прокурорів».
Як відзначив секретар секції ВРЮ з питань призначення суддів на посади та звільнення їх з посад Олексій Маловацький, який слідкував за ходом голосування у залі засідань парламенту, серед новел: призначення суддів-п’ятирічок за результатом кваліфікаційного оцінювання, надання права вето Громадській раді доброчесності у процесі погодження призначення суддів, можливість розгляду дисциплінарних справ стосовно суддів у межах 3-річного строку притягнення до відповідальності.
Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім деяких пунктів. Прикінцевими та перехідними положеннями Закону передбачено, що з дня набрання ним чинності Закон України «Про Вищу раду юстиції» втрачає чинність, а Вища рада юстиції реорганізовується шляхом утворення Вищої ради правосуддя.
Крім того, Верховна Рада України прийняла Закон України №5181 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо уточнення розпорядників бюджетних коштів». Зазначеним Законом Вищу раду правосуддя включено до переліку головних розпорядників бюджетних коштів.
Зокрема, Законом встановлено гарантії щодо неможливості зменшення бюджетних призначень на утримання судів та інших органів і установ системи правосуддя без погодження з Вищою радою правосуддя, а також передбачено погодження Вищою радою правосуддя проекту Закону про державний бюджет до його схвалення урядом, а саме статей, пов’язаних із забезпеченням функціонування судів і діяльності суддів, органів та установ системи правосуддя.