Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У разі порушення наданих законодавством України прав державний службовець може подати скаргу у місячний строк із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації.
Роз'яснення щодо захисту прав державних службовців з’явилося на сайті Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, повідомляє «Закон і Бізнес».
Згідно роз’яснення, скарга подається у письмовій довільній формі безпосередньо керівнику державної служби у відповідному органі і не потребує будь-якого інформування, погодження або візування безпосереднім керівником такого державного службовця.
Подаючи відповідну скаргу, державний службовець може вимагати від керівника державної служби утворення комісії для перевірки викладених у скарзі фактів.
Керівник державної служби зобов’язаний не пізніше 20 календарних днів з дня отримання скарги надати державному службовцю обґрунтовану письмову відповідь (рішення). У разі неотримання в установлений частиною третьою статті 11 Закону строк обґрунтованої відповіді на скаргу або незгоди з відповіддю керівника державної служби, державний службовець може звернутися із відповідною скаргою до суду.
Також до суду державним службовцем, згідно з положеннями статті 78 Закону, може бути оскаржене рішення про накладення дисциплінарного стягнення. Скарга подається протягом 10 календарних днів після одержання державним службовцем копії наказу (розпорядження) про накладення дисциплінарного стягнення. Відзначається, що Законом України від 19 вересня 2019 року № 117 - ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» внесено зміни до Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу», зокрема, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, позбавлений повноважень із розгляду відповідних скарг державних службовців та направлення вимог державним органам та їх посадовим особам про скасування рішень з питань державної служби, що суперечать законодавству в частині реалізації громадянами права на державну службу. Таким чином, оскарження відповідних рішень керівника державної служби можливе лише у судовому порядку.
На справи у публічно-правових спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної
служби поширюється юрисдикція адміністративних судів.
Для цього державний службовець, який бажає оскаржити рішення або дії суб’єкта владних повноважень, вправі звернутись до окружного адміністративного суду за вибором позивача за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача з адміністративним позовом, що має відповідати вимогам статей 160, 161 названого Кодексу.
Згідно з частиною п’ятою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Газета «Закон і бізнес»